WYJAZDY
AKTYWIZUJĄCO- TERAUPETYCZNE

Główne cele naszych wyjazdów to:

Podnoszenie jakości życia rodzin borykających się z niepełnosprawnością swoich dzieci;

Przeciwdziałanie wykluczeniu społeczne grup marginalizowanych

Budowanie grup wsparcia wśród rodzin dotkniętych tymi sami problemami, działania włączające;

Zwiększenie dostępu do atrakcyjnych form aktywności dla dzieci z niepełnosprawnościami (hipoterapia, aquaterapia, terapia sensoryczna, integracja społeczna);

Budowanie CSR;

Promocja aktywności fizycznej, zwłaszcza rowerowej, także wśród osób z niepełnosprawnością.

Kopań Kabana- Wakacyjne programy aktywizująco- terapeutyczne z Tour de Fundacja

Wakacyjne programy aktywizująco - terapeutyczne  z Tour de Fundacja

Wakacyjny czas pomiędzy 6-15 lipca 2023 roku spędziliśmy w nadmorskiej miejscowości Kopań. Podobnie jak w roku poprzednim gościliśmy w Kopań Kabana. Czas letni upłynął nam niezmiernie miło i intensywnie- była hipoterapia u Pani Ani, wycieczki rowerowe, kąpiele w basenie, spacery po plaży, wspólne wieczory i karaoke, grilowanie i gofrowanie, joga o poranku na plaży a także rodzinne sesje zdjęciowe na plaży.  Tym razem wyjechało z nami 14 rodzin,  a wszystkich nas było ponad 50 osób.

A oto kilka wspomnień naszych Uczestników:

Jak zwykle żal było wyjeżdżać. To był bardzo dobry czas.

Kopań Kabana- Wakacyjna aktywacyjna dzieci z niepełnosprawnościami z Tour de Fundacja

Wakacyjna aktywacyjna dzieci z niepełnosprawnościami z Tour de Fundacja

Wakacyjny czas pomiędzy 9-16 lipca 2022 roku spędziliśmy w nadmorskiej miejscowości Kopań. Tym razem gościliśmy w Kopań Kabana. Czas letni upłynął nam niezmiernie miło i intensywnie- była hipoterapia u Pani Ani, wycieczki rowerowe, kąpiele w basenie, spacery po plaży, wspólne wieczory i karaoke, grilowanie i gofrowanie. To oczywiście tylko niektóre z atrakcji oferowane naszym Podopiecznym. Tym razem wyjechało z nami 13 rodzin,  a wszystkich nas było bliko 50 osób.

Jak zwykle żal było wyjeżdżać. Na szczęście czas szybko płynie.

Zimą i tego roku nie mogło nas zabraknąć w Białce Tatrzańskiej. Aktywna zima odbyła się w dniach 26.02 do 5.03.2022 r. Tym razem pojechało z nami aż 9 podopiecznych, oczywiście z opiekunami. Razem było nas blisko 30 osób. Warun dopisał a uśmiechy nie znikały dzieciakom z twarzy. Dzięki współpracy z Fundacją Aktywni bez Barier- dzieciaki miały zapewnioną profesjonalną opiekę na stoku, a opiekunowie chwilę odpoczynku. Wyjazd był również zwieńczeniem zwycięskiej rywalizacji rowerowej OdLOTTOwa jazda edycja 2021.

Za rok nie może nas zabraknąć.

Darłówko- Zimowa aktywacja dzieci z niepełnosprawnościami z Tour de Fundacja

Zimowa aktywacja dzieci z niepełnosprawnościami z Tour de Fundacja

Po raz pierwszy w 2022 r udało nam się zorganizować wyjazd zimowy nad morze. Izolacja w czasach covid oraz niepełność sytuacji sprawiła, że w dniach 29-01 do 5-02.22 zagościliśmy w Aber Port w Darłówku. To była również wspaniała okazja do świętowaniach 5 urodzin fundacji. Razem pojechało nas 9 rodzin, blisko 30 osób. Czas spędzaliśmy wspólnie na spacerach nad morzem, basenie hotelowym, dla odważnych była również możliwość morsowania.

To był bardzo dobry czas. Musimy to powtórzyć.

Od początku działania naszej fundacji ośrodek wypoczynkowo - rehabilitacyjny "Neptun" w Jantarze jest na naszej liście "pobytów obowiązkowych". Tak było i tym razem w dniach od 14.08 do 28.08.2021 przebywaliśmy jak do tej pory najbardziej liczną grupą. Wyjechało razem z nami 17 rodzin- co stanowiło prawie 70 osób.  Zajęcia hipoterapii, animacje dla dzieci, aqua aerobic poranny, wspólne grile, biesiady, spacery, przepiękne zachody słońca sprawiły, że był to piękny odpoczynek połączony z rehabilitacją dzieci, a także budowaniem grupy wsparcia dla opiekunów.

Jedną z atrakcji dla naszych Podopiecznych były Dechra Kids Day- naszego głównego darczyńcy. Atrakcją tą były przejazdy motorówką po Zalewie Wiślanym oraz wycieczki drogą wodną aż do Gdańska.

Szkoda, że od przyszłego roku nie będzie na miejscu hipoterapii.

Jarosławiec- Majowy wyjazd z Tour de Fundacja aktywacyjno rehabilitacyjno wypoczynkowy dla dzieci z niepełnosprawnościami

Majowy wyjazd z Tour de Fundacja aktywacyjno rehabilitacyjno wypoczynkowy
dla dzieci z niepełnosprawnościami

Każdego roku staramy się wzbogacać naszą ofertę dla naszych Podopiecznych. Po pandemii i jeszcze w ciągłych obostrzeniach postanowiliśmy w dniach  22-05 do 29-05-21 odpocząć nad polskim morzem. Jarosławiec brzmi nieźle- przepiękne plaże, brak nadmiernej ilości turystów- jednym słowem - super. Wspólne spacery, wspólne świętowanie Dnia Matki to wszystko sprawiło, że Jarosławiec będziemy wspominać z nostalgią. Nie mogło zabraknąć hipoterapii na świeżym powietrzy w stadninie Sielskie Wzgórza w Kopaniu. Tym razem pojechało z nami 9 rodzin- w sumie było nas aż 30 osób.

W tym roku wyjazd zimowy stał pod wielkim znakiem zapytania, z oczywistych powodów pandemia COVID-19 krzyżowała nam plany, a wprowadzane obostrzenia epidemiologiczne wprowadzały niepewność planowanych działań. A mimo wszystko udało się! Wyjazd choć w drugiej połowie marca (15-03-21 do 25.03-2021), był iście zimowy, zimowa aura w górach dopisywała każdego dnia. Tym razem pojechało z nami 5 rodzin. Choć nasz grupka była niewielka- wyjazd należy zaliczyć do zdecydowanie udanych. Dzięki współpracy z fundacją Aktywni bez Barier- nasi Podopieczni mogli liczyć na profesjonalną opiekę na stoku. Podobno film to więcej niż milion słów- sami zobaczcie.

Kliknij Filmik podsumowujący

Jantar- Letni wyjazd aktywizująco rehabilitacyjno- wypoczynkowy

Letni wyjazd aktywizująco- rehabilitacyjno- wypoczynkowy odbył się w dniach 15-08 do 29-08-20 po raz kolejny w ośrodku „Neptun” w nadmorskiej miejscowości Jantar. Na szczęście pandemia wywołana COVID-19 nie pokrzyżowała nam planów! A my nie daliśmy się „lock down” owi! W tym roku w naszym letnim wyjeździe brało udział 24 osobowa grupa składająca się z dzieci z niepełnosprawnościami oraz ich opiekunów.

Nasz projekt odbył się również dzięki wsparciu naszych Darczyńców, za co serdecznie dziękujemy. Kto to nas wsparł, zobaczyć możecie w zakładce Donatorzy.

Jak co roku dzieci korzystały z hipoterapii, która zawsze cieszy się dużym zainteresowaniem.

Nie zabrakło również atrakcji. Uczestnicy naszego projektu przez 3 słoneczne dni mogli korzystać z przejażdżek motorówką po Zalewie Wiślanym. Było dużo obaw, a później jeszcze więcej uśmiechów. Wspomnienia na pewno zostaną na długo…….

Mniej ekstremalnymi zajęciami był codzienny Aqua- aerobic prowadzony przez Kajetana oraz relaksacja dla opiekunów. Dzieci z opiekunami również wykonywały najróżniejsze prace- oczywiście nie zabrakło nagród za mega zaangażowanie.

Jako, że wakacje to czas również odpoczynku, był czas na wspólne plażowanie, wspólne zachody słońca. Były również wieczorne pogaduchy. Odkrywaliśmy w sobie również muzyczne talenty- podczas wieczorów z Karaoke.

Kliknij Filmik podsumowujący

W dniach 8 do 15 luty 2020 r. odbył się nasz projekt zimowy- „aktywna zima dla dzieci z niepełnosprawnościami”. Po raz pierwszy nasi Podopieczni mieli okazję zasmakować uroków narciarstwa. Na początek wśród naszych Podopiecznych znaleźliśmy 4 rodziny, które odważyły się zasmakować zimy w najlepszym wydaniu. To było niesamowite uczucie. Spójrzcie sami! Dziękujemy naszym Darczyńcom, dzięki którym nasze projekty mogą być realizowane.

Jantar- Turnus rehabilitacyjny

Turnus rehabilibitacyjny

Zwieńczeniem naszego wysiłki i wypraw rowerowych był wyjazd prawie 50 osobowej grupy na wakacyjną rehabilitację do nadmorskiego ośrodka „Neptun” w Jantarze. Odbyło się to oczywiście dzięki wsparciu naszych Darczyńców, za co serdecznie dziękujemy. Kto to nas wsparł, zobaczyć możecie w zakładce

Donatorzy. Turnus rehabilitacyjny odbywał się w dniach 17.08.19 do 31.08.19. Głównym jego celem jest rehabilitacja dzieci z niepełnosprawnościami. Oprócz klasycznej rehabilitacji, w tym roku po raz drugi dzieci korzystały z zajęć hipoterapii oraz dogoterapii. Na ośrodku odbywały się również zajęcia integracji sensorycznej.

Jako, że wakacje to czas również odpoczynku, był czas na wspólne plażowanie, wycieczki kolejką wąskotorową, wspólne zachody słońca. Były również zajęcia dla Mam i Opiekunów- aqua aerobic- prowadzony przez Kajetana oraz zajęcia jogi. Były również wieczorne pogaduchy przy ognisku.

To był czas ładowania akumulatorów na następny pracowity czas.

Zwieńczeniem wyprawy rowerowej był wyjazd ponad 20 osobowej grupy (dzieci z niepełnosprawnościami wraz z opiekunami) na wakacyjną rehabilitację do nadmorskiego ośrodka „Neptun” w Jantarze. Odbyło się to oczywiście dzięki wsparciu naszych Darczyńców, za co serdecznie dziękujemy. Kto to nas wsparł, zobaczyć możecie w zakładce Donatorzy.
Turnus rehabilitacyjny odbywał się w dniach 18.08.18 do 01.09.18. Głównym jego celem jest rehabilitacja dzieci z niepełnosprawnościami. Oprócz klasycznej rehabilitacji, w tym roku po raz pierwszy dzieci korzystały z zajęć hipoterapii oraz dogoterapii.
Był też czas na odpoczynek, w końcu to wakacje, a dla chętnych opiekunów odbywał się aqua aerobic.
To był czas ładowania akumulatorów na następny pracowity czas.

Zwieńczeniem wyprawy rowerowej "400 km po turnusy dla niepełnosprawnych dzieci" był wyjazd 6 dzieci wraz z opiekunami na wakacyjną rehabilitację do nadmorskiego ośrodka „Neptun” w Jantarze. Turnus rehabilitacyjny odbywał się w dniach 19.08.17 do 02.09.17. Oprócz ciężkiej pracy dzieciaków był też czas na letni odpoczynek i uśmiech na ich twarzach. Niektóre z naszych dzieciaków miały okazję pierwszy raz w życiu być na naszym polskim morzem.

Cele wakacyjnej rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnościami:

Zapewnienie także w wakacje rehabilitacji dzieciom z niepełnosprawnościami.

Budowanie świadomości niepełnosprawnych oraz członków ich rodzin i najbliższego otoczenia odnośnie roli aktywności fizycznej, w tym jazdy na rowerze, w codziennej rehabilitacji oraz jej wpływie na jakość i długość ich życia.

Wsparcie finansowe dla rodzin z dziećmi z niepełnosprawnościami.